Després d'aquest període de
pràctiques he pogut aprendre moltes coses sobre les tasques d'un psicopedagog.
Algunes m'han apassionat més que altres. Ho dividiria en dues parts: 1.
intervenció directa amb els usuaris, educadors i familiars. 2. Revisió de documentació
interna del centre i de documents de seguiment ( PEIS, valoracions trimestrals
i finals, pautes d'observació,etc). Encara que el blog s'acabi aquí seguiré
fent la revisió de les valoracions trimestrals i finals de cara la setmana
vinent.
Si hagués d'escollir entre la
opció 1 i la 2, sense pensar-ho escolliria la primera. De totes les tasques
relacionades amb aquesta part he aprés moltíssim i he sentit que em queda molt
per aprendre. Podria assegurar que he descobert les meves mancances i les meves
virtuts cosa que em resulta molt interessant per fer una evolució personal i professional
satisfactòria. A trets generals m'he adonat de com les persones interpreten les
realitats diverses en funció de les seves vivències, com es de complicat comunicar
aspectes considerats negatius a les persones que assessores, i que per molt que
ho positivitzis també estan en ple dret de interpretar-ho negativament. Com es
de complicat aconsellar a les famílies quan tot el que proposes o ja ho han fet
o no es pot fer. En definitiva he pogut descobrir gràcies a la meva tutora de
pràctiques estratègies comunicatives per que tot això sigui menys complicat.
D'altra banda la segona opció
m'ha aportat una estructura mental de com està organitzar un centre de manera
interna i de la rellevància que té la documentació interna per fer un bon
seguiment. Aquesta ens permet fer viatges en el temps de manera fiable per
saber si les actuacions que fem són correctes o si més no van pel bon camí.
A part de tot plegat he aprés a fer
una observació correcte de les conducte rellevants a analitzar del usuaris. Per
exemple la meva tutora fa observacions intervenint, però automàticament quan
finalitza registre tot el que ha passat i el que pot ser rellevant.
Per mi les pràctiques han estat
un camí curt però intens. Degut a que aquestes les he fet en el meu lloc de
treball, he pogut veure com funciona la psicopedagoga del centre i valoro molt
més tota la tasca que fa. A més l’estructura amb la que treballem és per mi
excel·lent. Ella està integrada tant a nivell d'equip educatiu com amb els
usuaris cosa que em sembla molt important en les accions dins l'àmbit educatiu
no formal.
A tall de resum puc dir que la estructura
de les meves pràctiques ha estat la següent: Determinar els objectius de les
pràctiques, determinar el context amb el que treballo, saber les tasques que fa
la psicopedagoga, fer els assessorament i observacions conjuntament amb ella,
viure el procés de revisió de documentació de cara a la presentació del
projecte pel concurs, reunions amb usuaris, educadors i familiars, intervenció
en casos concrets, i finalment delegació d'alguna tasca com per exemple,
la revisió dels documents d'avaluació trimestral i final.
Pel que fa el projecte pel
pràcticum II he detectat una mancança alhora del reforç escolar que fan tots
els grups. Així que procuraré fer un projecte per millorar-ho.
Com a frase final puc dir que ha
estat una experiència molt agradable, enriquidora i de creixement personal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario